onsdag 15 februari 2017

På resande fot

För tredje veckan i rad är jag på jobbresa. För två veckor sedan var jag i Málaga, förra veckan i London och nu är jag i Montevideo.

När jag var i Málaga bjöd jag svärfar på middag på Conrad's il Ristorante nere i Marbella. En italiensk restaurang som jag varmt kan rekommendera. Riktigt bra mat och rimliga vinpriser.

I London blev jag bjuden på Nobu av några affärskontakter. Nobu Old Park Lane var den första restaurang som Nobu öppnade i Europa och av de fem Noburestauranger jag besökt har den enklast inredning men maten är alltid lika bra.

I Montevideo är det mycket fokus på kött och jag ska på en klassisk barbequerestaurang ikväll. Imorgon åker jag vidare till Sao Paulo och där hoppas jag få bord på D.O.M. som är rankad som världens elfte bästa restaurang av The World's 50 Best Restaurants. Lyckas jag med det återkommer jag med en utförlig rapport och bilder. De har visst myror på avsmakningsmenyn...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar