lördag 9 juni 2018

Imponerande tax free-champagner på Singapores flygplats

I kväll mellanlandade jag i Singapore på väg från Manila till Perth. Tyvärr var planet från Manila så försenat att jag missade planet till Perth och fick därför fem timmar på Singapores flygplats istället för en. Jag botaniserade lite bland tax free-champagnerna för att kanske trösthandla lite. Jag köpte inget men utbudet var minst sagt imponerande. Mest udda var att de har både Belle Epoque Bland de Blancs 2006 och Belle Epoque Rosé 2006 på jero! Det har jag aldrig sett förut i någon vinbutik i hela världen. Jag undrar hur ofta de säljer någon.

Dessutom hade de både Krug Clos du Mesnil 2002 och Krug Clos d'Ambonnay 1998 på hyllan. Och givetvis enklare viner som Krug 2004, Krug Grande Cuvée och Krug Rosé.



1 kommentar:

  1. Jag spenderade en bra stund därinne för en månad sen men lyckades inte få klarhet i om jag skulle klara mellanlandningen i Doha och få med mig nån eventuell flaska hem.. men bara fönstershoppingen var ju värd besväret :)

    SvaraRadera