måndag 6 januari 2014

Hälsning från stranden

Nu befinner jag mig på hotell Amorita på Panglao Island utanför Bohol. Det här är vårt favorithotell i Filippinerna och det är vårt tredje besök här. Tyvärr har de inga drickbara viner på vinlistan men allt annat är bra.

Grande Dame 1988 på nyårsafton var pigg med bra årgångstypisk syra och bra mousse, däremot fanns det en viss unkenhet i doften som störde i början. Den försvann nästan helt efter lite luftning men någon riktig doftupplevelse blev det aldrig. Ett bra vin och jag älskar champagner med den här mognadsgraden men inte lika fantastisk som vissa andra 1988:or.

Jag har besök av en vinvän från Sverige och på lördag blir det en mycket speciell champagne. Jag vill inte säga vilken än eftersom det är en överraskning för hans fru. Återkommer om den!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar