måndag 2 juni 2014

Krug Rosé på magnum

Lustigt, häromdagen fick jag erbjudande från Fine+Rare i England att köpa Krug Rosé på magnum. Jag har läst att Krug Rosé nyligen släppts på magnum men det är första gången jag blivit erbjuden att köpa. 360 pund in bond per magnum kostade de och de verkar ha sålt slut direkt. Med tanke på hur mycket bättre champagne kan bli på magnum måste jag erkänna att jag blev väldigt lockad men jag lyckades bärga mig.

Tredje inlägget i rad om Krug. Nästa inlägg kommer att handla om något annat, antagligen om nästa veckas vinauktion. Champagneposterna publicerades precis på Stadsauktions hemsida.

4 kommentarer:

  1. Hej Elvis, tack för en givande blogg!
    Har en fråga om champagne. Jag skall köpa en flaska Krug, kommer bli första smakprovet. På systembolaget finns 2 som jag väljer mellan, Krug Grande Cuvée för 1 485 kr och Krug årgång 2000 för 1 700 kr. Då jag skall dricka min Krug under hösten undrar jag om årgångsvarianten är för ung och att jag instället skall välja Grande Cuvée?
    Mvh
    Richard

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Richard!
      Tveklöst Krug 2000. Det är en väldigt bra årgång av Krug och dessutom väldigt tillgänglig redan som ung!

      Radera
  2. Då blir det den! Tack för hjälpen. Nu blev min lunch genast mycket trevligare med detta inköp på agendan.

    SvaraRadera