tisdag 17 mars 2015

Barcelona!

I sommar går flytten från Los Angeles till Barcelona. Det beror främst på att marknaden för den produkt jag säljer i USA inte utvecklats som jag hade hoppats, men det positiva är att jag har ett nytt intressant uppdrag på gång och Barcelona är en av mina absoluta favoritstäder.

Jag var på The Bazaar häromdagen och tog då in ett spanskt vin för en gångs skull. Det blev Cune Imperial Gran Reserva 2006. Det visade sig vara en dålig årgång av det vinet. Jag borde ha använt min årgångs-app från Wine Spectator på telefonen.

2 kommentarer:

  1. Låter trevligt! Blir att dricka en del Viña Tondonia då? Är själv tyvärr i övrigt rätt okunnig när det gäller spanska viner, men helt säkert finns mycket att upptäcka. Scenen för mat är förstås högintressant, en av de mest spännande i Europa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blir absolut båda Viña Tondonia och Vega Sicilia men också en hel del annat. Jag tycker mycket om både Ribera del Duero och Rioja.

      Och restaurangutbudet är som du skriver väldigt spännande. Ett besök på El Celler de Can Roca i Girona står högt på listan!

      Radera