onsdag 6 april 2016

Aderezzo i Marbella - en härlig restaurang

I år firade vi påsk i Marbella. Jag har rest mycket till Málaga i jobbet och matmässigt är inte Spanien något favoritland. Jag älskar gazpacho och pata negra men efter några dagar vill man ha något annat.

På påskdagen erbjöd sig mina svärföräldrar att vara barnvakter så jag och min fru fick en middagsdate på tu man hand. Jag ringde enstjärniga restaurang Skina i gamla Marbella men de var tyvärr fullbokade. I stället tipsade de om att de nyligen öppnat en bistrorestaurang som heter Aderezzo och vi bokade bord där i stället. Det blev en riktig fullträff.

Aderezzo ligger bara ett kvarter från turistiga Plaza de los Naranjos men håller mycket hög klass. Vi åt pata negra, kokt ägg med tryffel och så en underbar fläskkarré tillagad på låg värme. På vinlistan hittade jag Vega Sicilia Valbueno  2010 för bara 119 Euro och det kunde jag inte motstå. Ett härligt vin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar