söndag 8 juli 2012

Sommar i Fjällbacka

Jag och familjen har flyttat vår bas från Stockholm till Fjällbacka. Mina svärföräldrar har sommarhus här och det här är tredje sommaren i rad som vi tar långsemester här.

Nytt för i år är en utmärkt köttaffär, Fjällbacka kött och ost, som ligger mitt emot den också utmärkta fiskaffären på Norra hamngatan. Fiskaffären har varit bra varje sommar vi varit här men bra kött har varit en bristvara, så den här affären är ett trevligt tillskott. Vi köpte kalventrecôte härom dagen och grillade och det var riktigt bra kött.

Jag har tagit med mig en hel del champagne så jag kommer att lägga upp en del recensioner under juli men det blir lite glesare mellan inläggen än vanligt.

Jag korkade upp en Vilmart Coeur de Cuvée 1999 härom dagen och den var en besvikelse. Det var flera år sedan jag drack den senast och jag mindes den som en stark årgång av Coeur de Cuvée men nu är jag tveksam. Den var spretig och obalanserad och har inte alls utvecklats lika bra som 1997:an och 1998:an. Jag har ytterligare en flaska med mig så den ska få en chans till under sommaren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar