fredag 16 december 2016

Julbord på Oaxen

I förra veckan åt jag och min fru julbord på Oaxen tillsammans med några goda vänner. Förra året åt vi julbord på Operakällaren utan att bli helt imponerade och i år föll valet på Oaxen. Ett av de absolut bästa julbord jag ätit var på gamla Oaxen och vi hoppades på något liknande.

Tvåstjärniga Oaxen Krog serverar förresten sina avsmakningsmenyer som vanligt under december. Julbordet serveras på bistrodelen Oaxen Slip. Jag älskar lokalen men den är inte riktigt gjord för att duka upp en buffé. Jag tycker ändå att de hade löst det på ett bra sätt. Bardisken blev buffédisk och sedan fanns det ett par bord uppdukade med sill och godis.

Maten höll riktigt bra klass rakt igenom. Vi bjöds först på varsin pepparkaka och Oaxens egen glögg och pepparkakan var nog den bästa pepparkaka jag smakat. Min favoritmat på julbord brukar vara sillen och på Oaxen fanns det 25 olika sorters sill och strömming. Alla jag provade var jättebra. Godisbordet var underbart, inte minst ischokladen med lite mintsmak.

Julbordet serveras fram till den 21 december och det finns lite ströplatser kvar att boka för den som inte ätit något riktigt bra julbord än.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar