söndag 19 mars 2017

Pata negra på Madrids flygplats

Jag är på ännu en jobbresa till Sydamerika och återigen kommer jag att besöka Montevideo och Sao Paulo. Iberia är det enda flygbolaget inom One World eller Star Alliance (de två flygallianser där jag samlar poäng) som flyger direkt till Montevideo och jag måste säga att deras business class-inredning är modern och mycket bra, bland de bästa i Europa.

På långflygningar brukar jag föredra att vara mätt när jag går ombord på planet. Flygplansmat är flygplansmat och en 12-timmarsflygning känns väldigt lång om man är hungrig. Jag är generellt inte särskilt förtjust i spansk mat, med ett undantag: pata negra som är bland det bästa jag vet. När jag igår strosade runt på Madrids flygplats hittade jag Enrique Tomás, en restaurang som serverade pata negra i olika former. Jag valde en avsmakningstallrik med deras fyra bästa sorter. Den kostade 30 Euro för 100 gram och var helt fantastisk. Det är mycket möjligt att jag gör ett återbesök på lördag på vägen hem.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar