lördag 9 september 2017

Augusti en förlorad vinmånad

För första gången sedan jag startade bloggen skrev jag i augusti inte ett enda inlägg under en hel månad. Jag ber om ursäkt för det. Vad berodde det på?

Först drabbades jag av en pangförkylning efter en solsemester på Mallorca och för en vinälskare finns det inget värre än förkylningar. Sedan följde en turbulent tid på jobbet som slutade med att jag tagit ett nytt jobb i ett stort vinland. Man kan säga att det är världens näst största vinland så kan ni gissa i kommentarsfältet vilket land jag syftar på.

Jag ser på Cellartracker att jag bara drack fem viner under hela augusti och inte en enda champagne! Bästa vinet var Liquid Farm Chardonnay White Hill 2015 som jag drack på Shibumi. Jag vill också passa på att nämna att Shibumi, som jag skrivit om förut, var bättre än någonsin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar