söndag 28 december 2014

Julens viner

Kära läsare, nu är jag tillbaka i Los Angeles efter en härlig jul i East Hampton. Mitt bidrag till julbordet blev vin. Det blev traditionell svensk julmat på julafton och därmed inga viner att skriva om, men jag bjöd på en flaska Charles Heidsieck Brut Réserve till fördrinken.

På juldagen blev det ostron och rysk kaviar till förrätt och till det bjöd jag på en Pol Roger Brut Réserve på magnum. För er som behöver hitta en nyårschampagne med kort varsel är det här ett jättebra alternativ och den finns fortfarande att få tag på på massor av Systembolag runt om i landet. Till huvudrätt fick vi Beef Wellington och till det bjöd jag på Cune Imperial 2005 på magnum. En pålitlig Rioja från en bra årgång men inte i nivå med 2004 och 2001, tycker jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar