måndag 26 januari 2015

Cellartracker

Jag har under många år använt Cellartracker för att läsa provningsanteckningar om olika viner men nu har jag äntligen registrerat mig och börjat skriva själv. Användarnamnet Elvis var upptaget men jag heter Elvis1969 (som alla Elviskunniga vet är 1969 ett viktigt årtal i Elvishistorien) där.

Huvudanledningen till att jag registrerade mig var för att få statistik över min vinkonsumtion. Jag har hittills druckit nio viner varav fyra champagner och fem kaliforniska rödviner. Redan inom en vecka kommer det att bli betydligt bättre spridning eftersom jag har tre restaurangbesök i Stockholm inplanerade fredag-söndag varav minst en avsmakningsmeny med vinpaket.

Jag kommer också att använda Cellartracker för att registrera alla mina vininköp, också för att kunna titta på statistik. Dålig spridning där också hittills i år: 18 flaskor kaliforniska rödviner och en magnumchampagne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar