måndag 5 oktober 2015

Kärt återseende av Mathias Dahlgren Matbaren

I fredags åt jag lunch med min fru på Mathias Dahlgren Matbaren. Vi har ätit många härliga måltider där tidigare men det här var första gången sedan vi flyttade tillbaka till Sverige. Mat och service är alltid bra och det finns en avslappnad hemtrevlighet som gör att det alltid blir trivsamt. Jag tycker faktiskt bättre om Matbaren än den tvåstjärniga systerkrogen Matsalen.

Jag gillar konceptet med enbart mellanrätter på menyn och valde en vegetarisk rätt till förrätt och entrecôte till huvudrätt. Sedan kunde jag inte motstå äppelkakan till efterrätt.

Det kommer att bli fler besök på Matbaren framöver!

5 kommentarer:

  1. Jag håller med om att Matbaren är fantastisk! Min upplevelse är dock att kvalitén på både maten och servicen varierar - fast på en hög nivå. När maten är som bäst är den helt klart värd två stjärnor!

    Serverar de fortfarande Léclapart och Bérêche på glas?

    /Martin

    http://champagne-bloggen.blogspot.se

    SvaraRadera
  2. Nej, de har inte Léclapart eller Bérêche när vi var där. Det var någon annan odlarskumpa men jag kommer faktiskt inte ihåg vilken.

    SvaraRadera
    Svar
    1. De har bl a trevliga Les 7 från Laherte Frères, drack den på glas i fredags.

      Radera
    2. Kul! Det är en riktigt bra champagne. Och ännu ett tecken på att de har koll på Matbaren!

      Radera