onsdag 22 november 2017

Champagneshopping på Fortnum & Mason

Jag är på snabbvisit i London men hann gå förbi Fortnum & Mason och besöka deras vinavdelning. För några år sedan kunde man göra en del fynd där men nu är det ganska dyrt. Det är ändå trevligt att titta igenom utbudet.

Dom Pérignon P2 2000 samt Björk och Chris
Cunningshams snygga design av Dom Pérignon Rosé
 2004 (det är inte en reflex i bilden!)

Billecart-Salmon är bra men vad sjutton tänkte de när de gjorde etiketten
till ekfatslagrade Sous Bois? Demi-Sec är ännu fulare men det kan kanske
fungera som varning för den har en dosage på 40 gram!

Taittinger Nocturne är nästan lika ful som Billecart-Salmon Demi-Sec men
har också "bara" 20 gram dosage...

Snygga kartonger från Veuve Clicquot!

2 kommentarer:

  1. Antar att de tyckte det var fint och/eller effektfullt att sätta snittytan från en ek på etiketten... Den är ju ändå ekfatslagrad!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag menade framför allt att den är fruktansvärt ful. :-) Jag älskar ekfatslagrad champagne (Vilmart, Krug, mm) men den här drar jag mig för att köpa pga etiketten.

      Radera