fredag 9 november 2012

Stark köprekommendation för De Saint Gall 2004

I den stora blanc de blancs 2004-provningen härom dagen blev De Saint Gall 2004 kvällens vinnare. Det var dessutom i tufft sällskap mot högt ansedda blanc de blancs som Pierre Peters Cuvée Spéciale och Diebolt-Vallois Fleur de Passion som båda kostar ungefär dubbelt så mycket.

För ungefär ett år sedan skrev jag ett inlägg om de bästa champagnerna på Systembolaget för under 300 kronor. Då hade jag inte provat De Saint Gall 2004. Därför vill jag lyfta fram den nu. Den är Systembolagets klart främsta champagne under 300 kr!

Kanske kan vara en bra Fars dag-present att ge bort på söndag?

2 kommentarer:

  1. Guran i vinkällaren15 november 2012 kl. 06:59

    Observera att det är 2005:an som gäller om man inte vill köpa buteljer som exponerats för solljus och värme (från butikshyllorna) utan vill beställa från depåerna. Trevlig blogg förresten.

    SvaraRadera
  2. Tack Guran!

    Jag har inte provat 2005:an så den vågar jag inte rekommendera - årgångs-Saint Gall är inte alltid lika bra som 2004:an. Jag satsar faktiskt hellre på 2004:an trots att den stått på butikshyllorna ett tag.

    SvaraRadera