tisdag 11 juni 2013

Återigen underpriser på Winston Churchill på auktionen

Jag tycker synd om säljaren till lådan med Winston Churchill 1996 som gick för låga 9200 kr, vilket innebär att säljaren får ut endast 7670 kr, dvs knappt 1300 kr per flaska. Jag har skrivit om det förr här på bloggen: Winston Churchill värderas alldeles för lågt på de svenska vinauktionerna. De andra 1996:orna gick också lågt och Winston Churchill 1979 blev osåld efter att budgivningen stannat redan på 2000 kr.

Jag upprepar: Om någon vill sälja Winston Churchill 1996:or eller äldre, hör av er direkt till mig så lovar jag att betala mer än ni skulle få ut av Stadsauktion.

Däremot betalade folk glatt över 1000 kr per magnum för mediokra Palmer 1996 som jag varnade för i förra veckan. Helt otroligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar