måndag 25 augusti 2014

Återbesök på Lucques

I förra veckan gjorde vi ett besök på restaurang Lucques tillsammans med några vänner. Jag besökte och skrev om den här restaurangen vid ett tillfälle förra hösten. Restaurang drivs av Suzanne Goin som driver ett antal restauranger i Los Angeles. Lucques var den första hon öppnade och det redan 1998. Jag måste testa fler av hennes restauranger; Tavern i Brentwood ska tydligen vara den mest exklusiva.

Jag hade med mig en flaska Pol Roger Blanc de Blancs 2002. Jag gillar verkligen att man får ta med sig eget vin mot en korkavgift på 25 dollar. Jag har ett par lådor av den här champagnen och den här flaskan var den bästa hittills. Fräsch, pigg och bra balans.

Sedan blev det Branham Cabernet Sauvignon 2011 från Napa Valley, på rekommendation av kyparen. En mycket bra cab.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar