onsdag 1 oktober 2014

Restaurangupplevelser i Las Vegas

Jag har varit i Las Vegas i några dagar för en stor konferens. De första dagarna var min fru med och då passade vi på att äta på två bra restauranger.

Första skulle vi gå och se O Show på Bellagio, den antagligen bästa Cirque du Soleil-showen i Las Vegas. Jag såg den 2007 och ville gärna se om den med min fru. Eftersom showen var på Bellagio valde jag en av deras restauranger: Prime Steakhouse, en köttrestaurang som har en terrass precis vid Bellagios berömda fontän. En härlig plats att äta middag på och maten var bra men rätt dyr. Vi drack ett väldigt bra vin från Napa på rekommendation av en mycket kunnig och trevlig sommelier: Gemstone Estate Red Wine 2009, en Bordeaux-blend med 71% Cabernet Sauvignon, 21% Merlot, 4% Petit Verdot och 4% Cabernet Franc. Ett härligt vin från en liten familjeproducent som har 6,5 hektar vinodlingar. Ett bra exempel på ett högklassigt amerikanskt vin som är väldigt svårt att få tag på utanför USA.












Andra kvällen gick vi till Alize som ligger på 56:e våningen av Palms med fantastisk utsikten över hela strippen. Alize drivs av en fransk kock som varit verksam i Las Vegas i över 40 år och maten var bra men lite konservativ. Alize hade en stjärna i Michelinguiden för fem år sedan och Alize har stolt kvar en Michelinlogga på sin hemsida. Dock tycker jag inte att den håller Michelinkrogsklass idag. En bra restaurang men inte riktigt så bra.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar