fredag 24 oktober 2014

Missa inte restaurang Bucato i Culver City

Restaurangutbudet i Los Angeles är enormt. Vi har hittills ätit mest i Beverly Hills och West Hollywood men tidigare i veckan gjorde vi ett besök på en ganska nyöppnad restaurang i Culver City som snabbt fått fantastiskt bra rykte: Bucato. Culver City är en del av LA som är på väg att bli “hipp“ igen.

Bucato är väldigt populär och har som policy att inte ta några bokningar i förväg. Först samma dag kan man ringa och boka. Själva hade vi vägarna förbi och gjorde ett spontanbesök redan vid sex i måndags kväll.

Maten är italiensk med en twist. Precis som på många andra innerestauranger här i Los Angeles (till exempel Ink och Bazaar) beställer man små- och mellanrätter som man delar på. Jag är inte helt förtjust i det konceptet, jag vill ha min egen tallrik, men min fru älskar det. Men på Bucato tyckte till och med jag att det fungerade bra.

Allt vi beställde var väldigt bra. Filloni-brödet, den friterade blomkålen i siciliansk stil och orecchiette-pastan med korv gjord på sidfläsk och chili var alla fantastiska rätter.

Helt klart värd ett besök för er som planerar att resa till Los Angeles!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar