lördag 4 juli 2015

Restaurangerna i Fjällbacka och Hamburgsund tappar i kvalitet

Mina svärföräldrar har ett hus i vackra Fjällbacka i norra Bohuslän och det är tionde sommaren i rad för mig här. Det var även här jag och min fru gifte oss för sex år sedan.

I Fjällbacka finns en bra fiskaffär, en hygglig köttaffär, en högst medioker korvkiosk, en bra pizzarestaurang och så Bryggan Fjällbacka, en restaurang som under många år hållit riktigt bra klass. Tyvärr har den varit på dekis i några år och i år imponerar den inte alls. Som jag skrev om för ett par år sedan har restaurang Hjalmars i grannbyn Hamburgsund däremot blivit bättre och bättre men inte längre. Vi har under den gångna veckan besökt båda restaurangerna och kan tyvärr inte rekommendera någon av dem.

Jag undrar om det är för lätt att driva sommarkrog på populära turistorter i Sverige. Om bara solen skiner kommer kunderna ändå.

Jag önskar att det fanns fler restauranger som Norra hamnen 5 i Lysekil som vi besökte förra året.

2 kommentarer:

  1. Ett problem i restaurantbranschen i Sverige i allmänhet och på sommaren i synnerhet är också kompetensförsörjningen. Överallt 18-22-åringar som inte kan någonting om mat, vin eller värdskap.

    SvaraRadera