I lördags besökte jag restaurang Broms, en kombinerad
delikatessbutik, bageri och restaurang på Östermalm i Stockholm. Vi gick dit
för tidig spontanmiddag men fick tyvärr
service i klass med Fawlty Towers.
Personalen radade upp misstag efter misstag. Jag fick en
engelsk meny, vi fick vänta i 15 minuter på att få vatten, vi fick aldrig något
bröd, vi fick aktivt be att få beställa efter att ha lagt ifrån oss menyerna
för länge sedan, en i sällskapet fick inte någon dryck förrän vi påminde i
samband med att maten kom in. Jag satt med tomt ölglas i en halvtimme utan att
någon frågade om jag ville ha en till. Sedan fick vi givetvis också sitta och
vänta på att få betala och när notan väl kom in var det inte någon som kom och
tog betalt.
Vi skojade med bordsgrannarna om servicen och de tyckte att personalen verkade bakis. Kanske hade de haft personalfest kvällen eller natten innan? Till saken hör att det verkade vara gott om personal på plats och restaurangen var långt ifrån full när vi kom.
Vi skojade med bordsgrannarna om servicen och de tyckte att personalen verkade bakis. Kanske hade de haft personalfest kvällen eller natten innan? Till saken hör att det verkade vara gott om personal på plats och restaurangen var långt ifrån full när vi kom.
När jag till slut gick iväg med notan för att hitta någon att betala till passade jag på att säga att servicen varit rena skämtet och fick då svaret: “Jag vet inte vem som ansvarade för ert bord.” Nej just det, det vet inte jag heller.
Hur mycket förlorar restaurangen på sådan här usel service? Med bra service hade vi beställt en öl till och efterrätt och lagt på tio procent dricks. Så 300 kr tappade restaurangen redan igår och något återbesök blir det knappast heller. Det finns för många bra restauranger i Stockholm för det. Jag tycker synd om kökspersonalen för maten var väldigt bra.
Hej
SvaraRaderaJag kontakter altid rest dagen efter dom gånger jag är missnöjd, ett par gånger har det varit en professionell o positiv upplevelse med bra samtal med restchefen etc.