söndag 5 mars 2017

Många intressanta champagner från Villa Pauli

Nu har jag läst på lite mer. Det är en enorm vinsamling från Villa Pauli Djursholm som säljs på Bukowskis första dryckesauktion varav hela 130 utrop med champagne. Eftersom det ger betydligt högre säkerhet att flaskorna verkligen lagrats under bra förhållanden tycker jag att flera av de äldre flaskorna är väldigt intressanta. Jag tänker till exempel på magnumflaskorna med Cuvée William Deutz från toppårgångarna 1979 och 1988. Även posten med två flaskor Taittinger 1970 är spännande, inte minst om man som jag råkar vara född det året. Eller Bollinger RD 1976 till rimligt utropspris.

Det finns mycket annat intressant också. Jag rekommenderar alla champagneintresserade att läsa igenom auktionslistan noga den här gången.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar