torsdag 11 oktober 2012

Skön långhelg på västkusten

Jag har just nu en underbar utsikt från mina svärföräldrars hus i Fjällbacka. Solen skiner och havet ligger nästan spegelblankt. Det har varit en kall natt med minusgrader och luften är riktigt krispig. Jag har tre kvällar framför mig med bra viner här på västkusten. I kväll ska jag och min fru bjuda på middag och jag kommer att bjuda på Grande Dame 2004 (det ska bli spännande - det är första gången jag provar den årgången) och sedan Guigal Côte Rotie Brune et Blonde 2006, Guigals ingångsvin.

I morgon bjuder svärföräldrarna på hemkokt hummer och champagne och på lördag åker jag ner till Göteborg för höstens mest spännande champagneprovning för min del. En provning av en rad Krug Grande Cuvée och Krug Rosé med olika ålder där alla olika etiketter som Krug använt finns representerade.


Jag återkommer med rapporter.

1 kommentar:

  1. Supertrevlig blogg..följer gärna denna..skoj :)

    SvaraRadera