tisdag 29 april 2014

Första champagneinköpet i USA

Det är mycket som ska göras när man flyttar från ett land till ett annat. Containern med alla våra möbler är just nu någonstans ute på Stilla havet, vi ska flytta ut ur vårt hus här i Manila imorgon och på fredag flyger vi till Los Angeles.

Nu har jag precis gjort mitt första champagneinköp som boende i USA. Jag kunde inte hålla mig. Det blev tolv flaskor Vilmart Grand Cellier d'Or 2008 som jag tipsade om i höstas när de såldes till fyndpris i Sverige. Jag har två orörda lådor i min svenska kälare men ville ha ett bra drickvin från min favoritodlare i USA också. Nu kommer de att ligga och vänta på mig i Kalifornien.

Jag köpte av Premier Cru som har riktigt bra priser på en del champagner. I förra veckan kunde man köpa Comtes 2005 för $99,99, nu kostar de $119,99.

1 kommentar:

  1. Ett mycket bra val av husvin! Det är tveklöst en av de 2008:or som imponerat mest hittills; så underbart koncentrerad och fruktig!

    /Martin

    champagne-bloggen.blogspot.se



    SvaraRadera