onsdag 12 oktober 2016

Första besöket på PM & Vänner

På lördag ska jag besöka PM & Vänner i Växjö, en av Sveriges mest intressanta restauranger, dessutom med en imponerande och rimligt prissatt vinlista. När Michelinguiden i våras för första gången lät restauranger utanför Stockholm/Göteborg/Malmö få stjärnor fick PM & Vänner en stjärna direkt.

Jag ska dit fyra andra vinintresserade och vi har ägnat veckor åt att per mail debattera vinval. Preliminärt kommer vi att inleda med två champagner: Vilmart Coeur de Cuvée 1992 och Dom Pérignon 1988, båda på magnum.

6 kommentarer:

  1. Härligt. Ruben är grym att snacka vin med.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi har varit i kontakt med Ruben och tyvärr visade det sig att Dom Pérignon 1988 var bokad av någon annan så vi fick byta ut den mot Henriot Cuvée Enchanteleurs 1990 på magnum.

      Radera
  2. Drack en magisk Raveneau Monte de Tonnerre där för ett par år sedan, rekommenderas.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi kommer faktiskt att dricka just Raveneau Monté de Tonnerre 2004 på magnum! Det blir en ny bekantskap för mig.

      Radera
  3. Hej Jonas,
    Hur var besöket på PM & Vänner ? Var ni nöjda? Var bodde ni, på hotellet ?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, vi bodde på hotellet vilket är jättetrevligt.

      PM & Vänners vinlista är fantastisk med mycket rimliga priser, i många fall lägre än vad vinerna går att köpa för i butik! Maten var bra men jag hade förväntat mig lite mer.

      Återkommer med ett blogginlägg i ämnet.

      Radera