torsdag 19 januari 2017

Caroline's Fine Wine Cellar i Kapstaden

Eftersom vi reste med barn låg inte fokus på att besöka vingårdar men jag ville gärna köpa några flaskor av vårt favoritvin från bröllopsresan: Rustenbergs röda toppvin Peter Barlow. En ren Cabernet Sauvignon från gamla stockar som fått ligga 24 månader på franska ekfat. Jag hade en flaska kvar i källaren i somras, en 2001:a, som tyvärr blev stulen.

Vi åkte förbi Kapstadens bästa vinbutik, Caroline's Fine Wine Cellar, i centrala Kapstaden, där de hade fyra flaskor av årgång 2011 på hyllan. Tre fick följa med till Sverige, en gav jag bort till min kusin som bor i Kapstaden.

Caroline's Fine Wine Cellar är en väldigt charmig vinbutik som jag varmt kan rekommendera för den som vill köpa Sydafrikas bästa viner utan att åka till respektive vingård och handla.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar