torsdag 12 april 2012

Lyxlunch i London till mycket rimligt pris

Jag åt lunch på Hibiscus i Mayfair igår. Det här en tvåstjärnig restaurang och det blev en trerätterslunch:

Quenelle of Pike, Quiche Lorraine Sauce, Pickled Onion Salad

Crispy Plantation Pork Belly Cooked in Hay, Burnt Leek Purée, Goat Cheese & White Asparagus

Blood Orange & Marjoram Givré

Det var precis lika avancerat och gott som det låter. En lunch av absolut högsta klass och vad kostar kalaset? Jo, 35 pund för maten. Det är ju löjligt billigt. På turistfällan runt hörnet får man säkert betala 25 pund för en sallad och en överkokt pastarätt.

Missa inte stjärnkrogarnas luncher i London! Hibiscus, Wild Honey, det finns många att välja på med mycket rimliga luncherbjudanden.

3 kommentarer:

  1. Hej Elvis,

    Först och främst måste ja få gratulera dig till en sådan fin blogg!

    Jag känner att jag har ett växande intresse för just vin och kulinariska historier, jag är inte speciellt insatt i vinvärlden men är väldigt nyfiken och vill gärna lära mig ett och annat om vad som utmärker ett bra vin.

    Hur ser du på Champagnelagring? Inte minst att vissa sorter gör ett bättre intryck när de är lite mognare då de utvecklat sina smaker till det bättre. Men också prismässigt? Är det en bra affär att lagra champagne för att sedan sälja den vidare på auktion?

    Har du möjligtvis några tips?

    Mvh, Akademikern.

    SvaraRadera
  2. Akademikern,
    Tack för beröm och intressanta frågor. Jag lovar att återkomma med svar på dina frågor om lagring av och investering i champagne inom kort, antagligen redan nu i helgen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Det ska bli intressant att läsa!

      Radera