söndag 13 maj 2012

Sturehof ett säkert kort

Jag hamnar ofta på Sturehof. Det är ett pålitligt ställe med vällagad mat och ypperlig service. Jag vet inte hur många gånger vi varit där med vår son sovande i sin barnvagn. Det är en skön blandning av människor: par, killgäng, tjejgäng och barnfamiljer, inte sällan tre generationer vid samma bord. Köket har dessutom öppet väldigt sent (midnatt eller ett på natten, tror jag) vilket är sympatiskt. Det har hänt mer än en gång att jag slunkit förbi efter en champagnekväll på Grappe.

Min favoriträtter är Toast Skagen, gravlaxen (som är borta från menyn just nu) och köttbullarna, men det mesta är bra. Den enda rätt jag vill avråda från är hummersoppan som är alldeles för salt. Igår blev det en sen lunch bestående av köttbullar och en Hof. Väldigt gott

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar