söndag 1 februari 2015

Frantzén och Corner Club levererar

Jag är smått lyrisk efter en restaurangupplevelse utöver det vanliga på Frantzén. Vad härligt att Stockholm har en restaurang av så hög klass och jag önskar att fler hittar hit. Jag hör ofta vänner prata om Noma i Köpenhamn men i Stockholm finns en minst lika bra restaurang och den heter Frantzén. Jag återkommer med en utförligare rapport.

Vi avslutade kvällen på baren Corner Club som ligger tvärs över gatan och hör till samma koncern eller vad man nu säger i restaurangvärlden. Även den utmärks av högsta kvalitet. Perfekt service och trevlig stämning. En bar jag gärna återvänder till!

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Jag drack häromdagen Deutz vinotheque 1995 som var en av mina bästa champagne upplevelser. Min fråga är nu vilka blancs de blancs skulle du rekommendera att lagra för få fram den sköna gräddkola, nogataktiga tonen?

    SvaraRadera
  2. Comtes de Champagne blir precis så med lagring, men du får helst ge dem tio år i källaren. Så om du till exempel köper 2005:or nu så drick dem tidigast 2025.

    Du borde också prova Charles Heidsieck Blanc des Millénaires 1995 (finns på Systembolaget!) så behöver du inte vänta alls!

    SvaraRadera