måndag 15 maj 2017

Kommande årgångar av Winston Churchill

När jag hade förmånen att sitta mitt emot Laurent d'Harcourt, Pol Rogers vd, under vertikalprovningen i förra veckan så passade jag självklart på att ställa lite frågor. Jag frågade bland annat om kommande årgångar av Winston Churchill och fick veta att Winston Churchill 2006 kommer att släppas i höst. Pol Roger ska träffa några medlemmar ur familjen Churchill i sommar och låta dem prova och godkänna vinet. De har aldrig sagt nej förut så vi kan nog räkna med att kunna prova nya årgången av Winston Churchill i höst. Jag tror att det är en årgång som kan passa Winston Churchills stil väldigt bra.

Efter det kommer Pol Roger att släppa Winston Churchill från följande årgångar: 2008, 2009, 2012, 2013 och 2015. Däremot inte 2016. Mina söner är födda 2010 och 2012 och jag får väl vara glad att åtminstone ett av de åren blir en Winston Churchill-årgång.

Jag frågade dessutom om basåret på Pol Roger Brut Réserve och fick veta att det just nu är basår 2011 på flaska och basår 2012 på magnum. För den som vill köpa Brut Réserve på magnum till källaren är det alltså läge att köpa nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar