tisdag 28 augusti 2012

Snabbmat på Vapiano

Jag äter på Vapiano ibland med min son. För mig är det ett snabbmatsställe som i och för sig är ganska dyrt men maten är mycket bättre än på McDonald's. Däremot är servicen ofta på ”Fawlty Towers”-nivå, dvs rena skämtet. Framför allt retar jag mig på att de verkar ha som policy att alltid ha kö vid matdiskarna, även när lokalen är så gott som tom och det finns gott om personal på plats. I söndags strax före klockan 12 stängde de en matkassa framför näsan på min fru och hänvisade till att ”det är ju söndag”.

Eftersom Vapiano inte bara aspirerar på att vara ett snabbmatsställe utan också konkurrerar med andra ”billiga restauranger”, typ italienska kvarterskrogar, behövs bättring.

Jag föreslår att Vapiano Sturegatan tar in valfri 16-åring från McDonald's som servicekonsult.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar