fredag 28 december 2018

Årgångsbyte för Roederer Rosé

Louis Roederer Rosé 2012 håller på att ta slut på hyllorna på Systembolaget och i vissa butiker har Louis Roederer Rosé 2013 redan ersatt. Som jag skrev i oktober är 2012 en strålande årgång av Roederer Rosé och om ni inte har fyllt på källaren än så passa på att köpa om ni hittar någon kvar på hyllan. Rapporterna säger att 2013 är en lite svagare årgång än 2012 men jag kommer självklart att vilja prova Roederer Rosé 2013 också. Jag återkommer när jag provat.

Igår drack jag en annan bra årgångsrosé: Charles Heidsieck Rosé 2006. Det var tredje gången jag provade det vinet och det var den bästa flaskan hittills. Mycket kraftigare stil än Roederer Rosé med sköna kolatoner och lite Krug-karaktär faktiskt. Jag satte hela 94 poäng på Cellartracker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar