torsdag 26 november 2015

Champagne Savart-släpp hos Caviste idag

Jag var på Grappe igår på en champagneprovning (jag återkommer om den i ett senare inlägg) och där råkade Caviste vara på besök för att presentera de champagner som idag släpps till försäljning på Cavistes hemsida. Producenten heter Savart och gör väldigt rena och fina champagner. I paketet ingår tre olika viner: två vita och en rosé. Jag provade alla tre och blev mycket imponerad. Rosén var helt underbar.

Jag fick även prova rosén med ett respektive två års flaskmognad och det var intressant att se hur snabbt den utvecklas även om jag faktiskt tyckte att den yngsta var bäst. Priset 1890 kr för en låda med sex Savart-viner tycker jag är mycket rimligt.

UPPDATERING: Den är redan slutsåld efter mindre än två timmar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar