måndag 2 november 2015

Skulle till Rio, hamnade i Madrid

När man reser så mycket som jag får man räkna med att det ibland blir strul. Igår var en sådan dag. Jag skulle flyga till Rio de Janeiro via London men på grund av dimma över Heathrow blev planet till Heathrow tre timmar försenat och jag missade planet till Rio. Nästa dags plan var fullbokat så jag erbjöds att vara kvar i London i 1,5 dygn och sedan flyga till Sao Paulo. Dock blev jag varnad att det skulle vara dimma dagen efter också... I stället valde jag att flyga till Madrid igår eftermiddag och nu sitter jag och väntar på ett direktflyg till Sao Paulo. På grund av förseningen hinner jag tyvärr inte med Rio.

Nåja, efter att ha varit på resande fot i 16 timmar kom jag sent igår kväll fram till Madrid, hungrig och trött.

Jag lyckades hitta en mycket bra tapasrestaurang som heter La Tonita på hotellet Posada del Dragón i centrala Madrid. De hade stora röda Michelinguide-klistermärken på dörren och maten var fantastisk. Det blev Jamon Iberico de Bellota Joselito, Iberico de Bellota Chorizo, lax Tataki, och fem sorters marinerade tomater. Lyxtapas av högsta klass och precis vad jag behövde efter en lång dag på flygplan och flygplatser.

2 kommentarer:

  1. Jag får aldrig något gjort, rent jobbmässigt, när jag tvingas hänga på flygplatser. Har du några tips på hur man kan fokusera sina ansträngningar?

    Svante

    SvaraRadera
    Svar
    1. När jag är på flygplatser och i luften brukar jag vara rätt förlåtande mot mig själv och bara jobba när jag verkligen känner inspiration. I övrigt lyssnar jag på podcasts, läser om champagne och annat för att få tiden att gå. Men när inspiration väl infinner sig så ägnar jag en intensiv timme eller två åt jobbet.

      Radera