tisdag 10 november 2015

Stockholms bästa julbord?

Som nyss hemkommen utlandssvensk har jag ingen aning om vilket det bästa julbordet är i Stockholm. Det bästa julbord jag ätit var på gamla Oaxen men något säger mig att julbordet på Oaxen Slip är något enklare. Näst bästa jag ätit var på Edsbacka krog som på den tiden hade två stjärnor i Michelinguiden.

I år tänkte jag prova julbordet på Operakällaren för första gången. Dels är miljön väldigt fin, dels är det den enda stjärnkrogen i Stockholm som erbjuder julbord. Jag har bord den 7 december och återkommer med en rapport i december.

Andra julbord som har gott rykte är Ulla Winbladh och Fjäderholmarnas krog.

Ett hett tips är i alla fall att satsa på ett riktigt bra julbord. De dåliga julborden (och det finns många) kostar nästan lika mycket som de riktigt bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar