måndag 24 november 2014

Mjölkchoklad med kvalitet

Jag har alltid varit en godisgris och från att ha varit en allätare har jag med åren blivit en ren chokladälskare. Och framför allt mjölkchoklad, svensk som jag är. Bra mjölkchoklad var något jag verkligen saknade i Manila – där blev det mest Toblerone och jag tvivlar på att jag någonsin kommer att äta Toblerone igen.

Bra mjölkchoklad för mig är till exempel Fazer Blå men den absoluta favoriten är Valrhona Jivara 40%. Här i USA dominerar Godiva kvalitetschokladmarknaden men jag är inte så förtjust i deras mjölkchoklad, däremot har de bra nötchoklad.

Men på ekologiska favoritmataffären Whole Foods har jag nu äntligen hittat en ny favorit: Green & Black's Organic Milk Chocolate med 34% kakao. Påminner om Fazer Blå i stilen fast lite bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar