fredag 4 november 2011

Miss Voon behöver förbättra servicen

Melker Andersson har öppnat en ny restaurang i Stockholm (han har åtta restauranger nu), Miss Voon som ligger i nyöppnade Elite Eden Park Hotell på Sturegatan. Jag och min fru åt lunch där idag. För säkerhets skull hade vi bokat bord till kl 11.45 men när vi kommer dit är restaurangen nästan helt tom. Vi skojar lite om att "det var tur att vi bokade" och redan här kommer första exemplet på dålig service. Det finns kanske 50 bord på hela restaurangen varav två var upptagna. Det finns en lång rad mysiga bord med soffa men vi visas ändå till ett klart sämre bord. En småsak, visst, men alltid irriterande att visas till ett dåligt bord när en restaurang är tom (och en timme senare var restaurangen fylld till max 20% så det var inte så att de väntade en massa gäster). Det var dock inga problem att få ett soffbord när vi bad om det.

De har en spännande à la carte-meny men vid lunch har man bara tre alternativ: bentolåda med fisk, bentolåda med kött och vegetarisk bentolåda. Vi tog fisken (hälleflundra) och maten var riktigt bra. Priset är 190 kr vilket är väl dyrt. Råkultur, till exempel, har klart bättre mat på ungefär samma prisnivå men jag antar att Miss Voon siktar på affärsluncher.

Sedan var det det här med service. Vi beställde en mellanöl och en Asahi. Mellanölen kommer in och smakar bra men servitrisen ber om ursäkt för att den öppnade flaskan Asahi inte är kyld och erbjuder sig att lägga den på kylning. Öh... Nej, då tar vi hellre en mellanöl till, säger vi, och in kommer en mellanöl som smakar ungefär lika illa som ett kraftigt korkat vin. Vad kan ha hänt? Blev servitrisen sur och hällde ättika i ölen? Vi skickade ut den ölen också och en chefsservitris kom och bad om ursäkt. Det är första gången jag skickat ut två öl i rad på restaurang!

Inredningen och maten får högt betyg men servicen var nästan lika dålig som på Smögens havsbad i somras.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar