fredag 11 november 2011

Vilmart på halvflaska och magnum

Fick just ett erbjudande från Franskabolaget, en vinhandlare som säljer en del bra champagne. En av mina absoluta favoritodlare i Champagne, Vilmart & Cie, ingår i det senaste erbjudandet. Det är Vilmarts enklaste non-vintage champagne, Grand Réserve, i tre storlekar: halvflaska, flaska och magnum. Jag köpte två lådor halvflaskor – det är alltid bra att ha hemma, till exempel när man är två och bara vill ha champagne till en förrätt. Dessutom köpte jag en låda magnum – det är alltid festligt med magnum. Kanske öppnar jag en till tolvslaget på nyårsafton.

För övrigt är det prestigechampagnen Vilmart Couer de Cuvée som man ska hålla utkik efter. En helt strålande champagne. Den kommer jag att återkomma om.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar