tisdag 6 november 2012

Dom Pérignon David Lynch Edition

Både Dom Pérignon 2000 och 2002 finns som Andy Warhol Edition. De är mycket snygga, särskilt om man har alla sex färgerna och ställer dem tillsammans. Här är en bild på tre av dem:

Vi såg också på senaste vinauktionen att andrahandsvärdet på de här flaskorna är högt.

Nu släpps Dom Pérignon 2003 i en David Lynch Edition. Förra året gjorde han en reklamkampanj för Dom Pérignon och nu kommer hans egen design av kartong och flaska i begränsad upplaga. Jag vet inte om den kommer att släppas i Sverige men den finns bland annat hos Farr Vintners för ungefär 1000 kr/flaskan inklusive skatt, bara marginellt dyrare än vanliga flaskan. Jag har inte sett den i verkligheten än men den ser mycket läcker ut på bilderna:




2 kommentarer:

  1. Du kan köpa den på Heathrow. Tyckte personligen den var snyggare på bild än i verklighet.

    Sedan är ju innehållet 2003 och där har jag ju vissa tveksamheter

    SvaraRadera
  2. Jag har också tveksamheter kring 2003:an och kommer inte att investera i David Lynch av den anledningen. Jag håller tummarna för att det kommer en 2004:a också och så vill jag så klart ta en titt på flaskorna i verkligheten först.

    SvaraRadera